Toneelgroep Maastricht brengt een hedendaagse bewerking van David Mamets toneelklassieker ‘Glengarry Glen Ross’, een zwarte komedie waarin mensen wanhopig strijden voor hun baan en bestaan, in een wereld die draait om geld.

Op makelaarskantoor BV Vastgoed worden de medewerkers door de directie onderworpen aan een competitie. De twee beste verkopers krijgen een bonus, de rest wordt ontslagen. Dit zorgt voor een strijd die alleen de sterkste overleeft. In scherpe, geestige dialogen schetst Mamet een droefgeestig portret van mensen die gedwongen worden winnaars te zijn ten koste van anderen en vastzitten in een wereld die ze zelf hebben helpen creëren.

Na de theaterhits ‘Augustus: Oklahoma’ (2024) en ‘De Kersentuin’ (2023) regisseert Michel Sluysmans opnieuw een moderne interpretatie van een bekende toneelklassieker met een topcast bestaande uit Mark Rietman, Wendell Jaspers, Hanne Arendzen, Myrthe Hub…

Toneelgroep Maastricht brengt een hedendaagse bewerking van David Mamets toneelklassieker ‘Glengarry Glen Ross’, een zwarte komedie waarin mensen wanhopig strijden voor hun baan en bestaan, in een wereld die draait om geld.

Op makelaarskantoor BV Vastgoed worden de medewerkers door de directie onderworpen aan een competitie. De twee beste verkopers krijgen een bonus, de rest wordt ontslagen. Dit zorgt voor een strijd die alleen de sterkste overleeft. In scherpe, geestige dialogen schetst Mamet een droefgeestig portret van mensen die gedwongen worden winnaars te zijn ten koste van anderen en vastzitten in een wereld die ze zelf hebben helpen creëren.

Na de theaterhits ‘Augustus: Oklahoma’ (2024) en ‘De Kersentuin’ (2023) regisseert Michel Sluysmans opnieuw een moderne interpretatie van een bekende toneelklassieker met een topcast bestaande uit Mark Rietman, Wendell Jaspers, Hanne Arendzen, Myrthe Huber, Rogier in ’t Hout, Ozan Aydogan en Paul Slangen/Michel Sluysmans. Jibbe Willems maakt een gloednieuwe vertaling van deze zwarte komedie.

Wanneer